دانستنی های رختشویخانه صنعتی

از لاندری صنعتی چه میدانید؟

لاندری هتل

در هتل‌های ستاره بالا خدمات عمومی هتل شامل فرانت آفیس، رزرواسیون، اطلاعات، خانه‌داری، لاندری، فرهنگی هنری، صوت و تصویر، انتظامات،‌ تلفنخانه، کلوپ ورزشی را به نام روم دویژن (Room’s Division) می شناسند که شرح وظایف تک تک بخشهای مختلف نام برده شد و مسئولیت آن ها به عهده معاونت مدیر عامل در خدمات عمومی میباشد.

وظیفه اصلی لاندری با در اختیار داشتن ماشین آلات مربوطه شستشوی حوله، ملحفه، روبالشی، روتختی، پتو، پرده مربوط به خانه‌داری با قبول رومیزی ، دستمال سفره (غذا ونوشابه) است که جهت شستشو و تمیزکردن به قسمت لاندری ارجاء می گردد.

از اهم وظایف این بخش ارائه خدمات البسه به میهمانان می باشد بطوریکه یکی از پرسنل مخصوص لباس (ولت) در یک زمان خاص هر روز البسه سفارشی میهمانان را از درب اتاقها تحویل و به لاندری حمل و پس از ثبت سفارش در دفتر روزانه یا کامپیوتر البسه را شماره گذاری نموده و جهت شستشو و اطو به نزد دستگاه مربوطه هدایت مینماید. و از وظایف دیگر آن قبول ملزومات شستنی رستوران ها و سالن ها می باشد. که رومیزی، دستمال سفره روزانه را در اسرع وقت شستشو و آماده می نماید. و در خاتمه تمیزی ظاهری پرسنل هتل وظیفه لاندری می باشد به طوریکه روزانه البسه فرم آنان را که نیاز به خشکشویی، شستشو و اطو داشته باشد تحویل لینین روم می گردد که پس از ثبت در دفتر روزانه و جمع آوری در یک ساعت معین از روز کلاً به لاندری ارجاع میشود.

لاندری بیمارستان

رختشویخانه ار بخش های مهم بیمارستان است که از نظر بهداشتی و انتشار عفونت اهمیت زیادی دارد.

اگرچه ملحفه و البسه آلوده در مراکز بهداشتی درمانی میتواند بعنوان منبعی از میکروارگانیسم های پاتوژن باشد. اما گزارش تعداد موارد بیماری های ناشی از مراقبت های بهداشتی در ارتباط با منسوجات آلوده بسیار کم بوده با این وجود خطر انتقال بیماری از طریق لباس های آلوده در طول فرایند شستشو و نبایستی نادیده گرفته شود.

اقدامات کنترل فعلی باید به منظور کم کردن سهم ملحفه و البسه آلوده در بروز عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *